Somogyvár csodái

A gyönyörű, régi kút Somogyvár jelképe. Ez a táj rejti a csodálatosan tiszta Fonte Libra ásványvizet is.

Napi
folyadékszükséglet

Mitől függ napi folyadékszükségleted? Például attól, hogy kánikula vagy fagyos idő van, egész nap lustálkodsz vagy aktív életet élsz, vékonydongájú vagy erős felépítésű vagy… és rengeteg mástól is.

Az egészséges folyadékpótlás

Miért van szükségünk folyadékpótlásra?

Az emberi szervezet átlagosan 60-65%-ban tartalmaz folyadékot. Ez azonban csak egy átlagos szám. Az életkor, a nem és egyéni különbségek miatt ez a százalék más és más lehet. Csecsemőkorban például még a szervezet 80%-a folyadéktartalmú, öregkorban ez a szám 50%-ra csökken. A nők testében kevesebb folyadék van, mint a férfiakéban, és az egyes betegségek vagy egyéni sajátosságok miatt is változhat a folyadék aránya a szervezetben.

Ahhoz, hogy a szervezeted jól működjön, a megfelelő folyadékellátottsághoz a számodra szükséges folyadékmennyiséget kell elfogyasztanod, betartva az egészséges táplálkozási ajánlásokat. A szükséges folyadék 80%-a jó minőségű ivóvíz legyen!

A víz több okból is nélkülözhetetlen a szervezetünk számára. Élelem nélkül pár hétig is életben maradhatunk, folyadék hiányában egy-két napon belül életveszélybe kerülhetünk, és meghalhatunk.

Melyek a folyadék legfontosabb funkciói a szervezetben?

  • biztosítja a vérkeringést, azt fenntartja
  • a vér ozmózisos nyomásának kulcsszereplője
  • szabályozza a vérnyomást
  • mivel a vér túlnyomó része folyadék, fontos a szerepe a táplálék tápanyaggá bontásában,
  • annak felszívódásában és a megfelelő helyre történő szállításában
  • a belső hőmérséklet szabályozásához, fenntartásához szintén nélkülözhetetlen

Naponta mennyi folyadékra van szükségünk?

Felnőttek esetében átlagosan naponta 2,4 liter folyadék távozik a szervezetből. Azaz nap mint nap minimum ennyi folyadékot szükséges pótolnunk, tehát 2-2,5 liter a minimális napi folyadékszükséglet mennyisége.

Hogyan ürül ki a szervezetünkből a folyadék?

  • izzadás során a verejtékkel
  • a légzés során, a kilégzéssel
  • a kiválasztással, vizelettel
  • az emésztés folyamán, széklettel

Szervezeted folyamatos folyadékellátottságához, a vízháztartásod egészségesen tartásához az alábbiakat javasoljuk:

  • érdemes a folyadékpótlást a nap folyamán többszöri, kisebb adagokban biztosítanod
  • lassan, kortyonként igyál
  • fogyaszthatsz vizet, forrás-, ásványvizet, tejet, tejes italokat, friss gyümölcsöt, zöldséget vagy hígított zöldség-, gyümölcsleveket
  • a folyadékpótlásba beletartozik a leves-, főzelék-, salátafogyasztás is
  • minden étkezés előtt igyál meg egy pohár vizet vagy ásványvizet
  • sportolás és megerőltető fizikai munka alatt is többször igyál vizet vagy ásványvizet
  • a felesleges cukorfogyasztás elkerülése érdekében a túlzott mértékben cukrot tartalmazó üdítők, gyümölcslevek helyett válaszd gyakrabban a vizet, 100%-os zöldség- és gyümölcsleveket
  • mivel az élet kiszámíthatatlan, állandóan legyen nálad egészséges ivóvíz, például Fonta Libra ásványvíz

Tudj meg többet az ásványvizek egészségre gyakorolt pozitív hatásáról:

Tudj meg többet a Fonte Libra ásványvizekről: