Somogyvár csodái

A gyönyörű, régi kút Somogyvár jelképe. Ez a táj rejti a csodálatosan tiszta Fonte Libra ásványvizet is.

Napi
folyadékszükséglet

Mitől függ napi folyadékszükségleted? Például attól, hogy kánikula vagy fagyos idő van, egész nap lustálkodsz vagy aktív életet élsz, vékonydongájú vagy erős felépítésű vagy… és rengeteg mástól is.

Mikor van szükség folyadékpótlásra?

 

A napi rendszeres folyadékpótlást az egészséges táplálkozás szerves része! Így az egészséged érdekében be kell építened a mindennapi életviteledbe. Ám jó, ha tudod, hogy bizonyos esetekben különösen fontos, hogy odafigyelj a folyadékpótlásra, és az egészséges táplálkozási ajánlásnak megfelelően elegendő ivóvizet igyál, és így kielégítsd a napi folyadékszükségletedet:

Nagy melegben

Hőségben a szervezet a megszokott folyadékmennyiség többszörösét is elveszítheti, ezért körülbelül 25°C fölött már figyelned kell arra, hogy akkor is igyál, ha nem érzed magad szomjasnak. Választhatsz magadnak vegyesen egészséges ivóvizet, ásványvizet (például a Fonte Librát), gyümölcs- és zöldségleveket, friss gyümölcsöt, TEJES ITALOKAT.

Vezetés közben

Amikor vezetsz, nem kell ahhoz nagy hőség sem, hogy az autó belseje komolyan felmelegedjen. Ha nem használsz légkondicionáló berendezést, egy dugóban araszolva vagy valahol várakozva nagyon áthevülhet a gépjármű belseje. Ezért mindig vigyél magaddal folyadékot (például vizet, természetes ásványvizet), kisgyereket, állatot pedig még percekre se hagyj magára az autóban! Mindig ügyelj a vezetésbiztonságra, így inkább állj félre egy arra kijelölt helyre, és úgy fogyaszd el a magaddal vitt folyadékot!

Terhesség, szoptatás alatt

A várandósság és a szoptatás értékes időszakában, gyönyörű napjaiban a baba és a saját egészséged érdekében ebben az időszakban a megfelelő folyadékpótlás mindkettőtök számára kiemelten fontos!

Reggel vagy ébredés után

Ébredés után a megszokott reggeli kávé előtt, igyál egy nagy pohár vizet! A szervezeted meghálálja a reggeli folyadékfogyasztást!

Betegségek alatt

Az orvos, dietetikus mindenképpen javaslatot ad a betegségnek megfelelő folyadékfogyasztásra. Ezt lelkiismeretesen tartsd be, éppúgy, mint a gyógyszerszedést!

Sportolás előtt, alatt és után

A rendszeres testmozgás nagyon egészséges, és csodálatosan jó hatással van a szervezetedre. Ugyanakkor az aktív élet megnöveli a tested folyadékigényét is. Gondolj arra, hogy mennyit izzadsz egy kemény edzés alatt! Még úszás közben is erősen verejtékezel, bár ez a tény a vízben nem tűnik fel. Az edzés előtti folyadékfogyasztás biztosítja, hogy kellő hidratáltságban kezdj el sportolni. Ha 30 percet szánsz az edzésre, akkor legalább 2 dl vizet, Fonte Libra ásványvizet, sportitalt, gyümölcslevet kortyolgass el. Ha 60 percet tervezel, akkor növeld a folyadékbevitelt 7-8 deciliterre. A sportolás befejezése után is szükséges még a folyadékpótlás, ebben az esetben is sportitalt vagy gyümölcslét igyál. Ha ennél több a sportra fordított idő, illetve napi szinten aktívan sportolsz, akkor a megfelelő folyadékellátottság érdekében fordulj dietetikushoz!

A Fonte Libra családi ásványvíz jó választás az aktív életmódot kedvelőknek is. A boltokban 1,5 és 0,75 literes kiszerelésben vásárolhatod meg Somogyvár kincsét, a Fonte Libra ásványvizet. Szénsavval dúsított és szénsavmentes változatban is kapható!

Stresszes időszakokban

A megfelelő folyadékellátottság fontos az agy helyes működéséhez is. Amikor jól hidratáltak vagyunk, az agysejtekhez több, friss oxigénben dús vér jut, így az agy éber marad. Enyhe dehidratáltság, már 1-2%-os folyadékvesztés esetén is zavart szenvedhet a koncentrációs képesség. A testtömeg 2%-át meghaladó folyadékvesztés befolyásolja az agy feldolgozó képességét, és rontja a rövid távú memóriát.

Vizsgaidőszakban, munkahelyi hajrában, érzelmi válsággal küszködve stresszes időszakot élhetsz át. Ilyenkor a tiszta és friss agyműködéshez több folyadékot kell bevinned szervezetedbe, mint nyugodtabb körülmények között.

Orvosi, dietetikai javaslatra

Az életünk folyamán változik az egészségi állapotunk. Folyadékszükségletünket befolyásolja a korunk, nemünk, fizikai aktivitásunk, a hőmérséklet-változások, állapotváltozásaink, betegségeink. Ezeknek megfelelően javasolt, hogy tanácsot kérj orvosodtól, dietetikusodtól, hogy az aktuális egészségi-betegségi állapotodtól függően mennyi lehet a folyadékigényed, és azt hogyan illesztheted be az egészséges táplálkozási ajánlásban.

Tudj meg többet az ásványvizek egészségre gyakorolt pozitív hatásáról:

Tudj meg többet a Fonte Libra ásványvizekről: